Turridning med islandshästar

I eftermiddags åkte jag och mamma till en gammal kompis till mamma: Iris som driver Krantzgården där hon har turridning med islandshästar. Mamma fick ett litet fuxfärgat sto vid namn Freydis och jag fick en stor gulsvart valack vid namn Rimfaxi som jag blev helt förälskad i. Rimfaxi var 140 men kändes mycket högre eftersom han var så grov. Han var pigg och lyhörd och den sorts häst jag tycker om. Hade inte haft något emot att ta hem han ;) Vi red 2-2,5 timmar i skritt, tölt och trav även fastän Rimfaxe slog över i pass och tölt-galopp en gång vardera. När vi dundrade iväg i galopp kände man verkligen vilka kraftpaket islandshästarna är!
 
Innan vi åkte hem fick vi träffas Iris hundar och se på hennes akvarelmålningar. Åh så snygga de är alltså! Jag blev såå sugen på att måla också men mitt problem är ju att jag ska måla med detaljer när man inte ska göra det suck. Iris bilder på sina islandshästar och hundar var supersnygga iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0