Veckans Chip

I helgen började vi så smått att rida på böjt spår enligt doktorns ordinationer. Första lilla passet var på sandbanan där Chip aldrig har ridits och jag kan säga att hans tankar var på helt andra håll än vad jag tänkte. I måndags kunde jag inte rida utan då tog Sara honom och red i skogen och provade för första gången galopp i skogen. I april galopperade hon ett par varv i ridhuset men då var Chip inget vidare duktig på att lyssna på hennes galoppskänkel. Men 4 månaders vila har gjort honom gott och han är väldigt trygg med ryttare på ryggen nu och har skött sig exemplariskt hela igångsättningsperioden. Därför sa jag att Sara kunde prova galopp just för att framåtbjudningen gör att han tar galoppskänkelt direkt i skogen. Att stoppa han är inte alls svårt oavsett om han rids själv eller med andra. Det hade gått precis lika bra som jag trodde vilket är skönt för oss alla!
 
Igår var der ett kort dressyrpass igen, denna gången på lilla sandbanan. Koncentrationen från hans sida var rätt okey stundtals men så kom det något att titta på men vi jobbar vidare. Idag var det en skogstur runt gula huset. Imorgon ska jag på kvällskonferens så då rider Sara han igen. Just nu rids han ca 6 dagar/vecka men det ska han göra för skadans skull.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0