Camilla bortrest

Sammanfattning av veckan:
 
- Lady brunstar och är allmänt tjurig, seg och stollig om vart annat. Det var bara att lirka och nöja sig med det som gick att få i måndags på dressyrlektionen helt enkelt. Karoline tyckte att jag skulle visa vem som bestämmer men min erfarenhet säger mig att det bara gör hästdamen ännu motsträvigare.
 
- Maja red Lukas i tisdags. Hoppade i paddocken medan den ännu är okey. Lukas var varm efteråt och tyckte jag var jobbigt i kramsnön, men det gick helt okey.
 
- I måndags var jag, Madicken och Nangijala ute på en tur i skogen. Passerade ett brett, blodigt, slingrande spår som gick tvärs över stigen. En älg hade tydligen blivit påkörd. 100m längre fram låg ett bakben från ett rådjur mitt på skogsvägen bara sådär. Båda hästarna gick dock helt oberörda förbi allt detta medan Lady dagen efter höll på att krypa ur skinnet när hon kände blodlukten.
 
- Camilla reste bort igår till imorgon så vi har alla fodringar och in och utsläpp. Började ju bra med att min häst ska krypa under understa eltråden i grinden, försöker trycka sig igenom båda grindlinorna när jag har grimma på och ska öppna samt trycker sig igenom understa linan när jag lossnat den övre. Med resultatet att fyra hästar skenar in i stallet och kaos utbryter. Plötsligt befinner jag mig i Nangijalas box med Madicken och Lady så jag trodde att Maddis skulle slå ihjäl Lady som stod längs bak i boxen. Tack och lov stack hon ut ur stallet med Nangijala en stund strax därefter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0