Celina och Cookie

Celina började rida Cookie i höstas på sina lektioner när Madicken blev skadad. Hon har henne fortfarande på sina lektioner och kommer alltid hem nöjd och glad, motsatsen från när hon hade Lady. Celina kommer otroligt bra överrens med Cookie, från början var det ju Johans häst men de två passade inte ihop. Cookie är duktig på både hoppning och dressyr men gilla inte att hoppa ofta och högt + att hon vill ha lösa tyglar vid hoppning. Sedan säger wallstenarna att hon med vissa ryttare börjar vägra lite efter några hoppgånger. Med Celina trivs hon säger Wallstenarna och den känslan är ömsesidig. Celina är jätteförtjust i henne och säger att Cookie är precis hennes typ av häst. Hon önskar verkligen att hon kunde få ha Cookie även om hon såklart gillar Madicken. Det "klickar" mellan dem påstod Celina och frågade mig om jag gjort det med någon häst. Antagligen har jag väl det inte eftersom jag inte riktigt känner igen känslan. Visst tyckte jag om Amy men om vi klickade i både ridning och hantering undrar jag... Lady är väl den jag hittills klickat med i ridningen fast kanske inte i i övrig hantering. Nangijala klickar jag med än så länge men det kanske ändras vid ridningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0