Död mus i vanten och spark från en häst

Har saknat min ena stallvante i flera veckor nu så jag blev både häpen och lite irriterad över att den har legat på logen hela tiden.  Tog hem den i torsdags och stoppade den i jackfickan tillsammans med dess par. Igår skulle jag ta på mig dem när jag kom till stallet och skulle mocka. Vänster går bra men när jag sticker in högerhanden möter jag något i vägen som är lent och definitivt inte hör hemma där. Kvickt far handen ut och jag tänker att jag är löjlig, inte kan det ligga en mus däri. Men jovisst gjorde det det när jag skakade vanten. Usch, antingen har katterna släpat hem en död mus och gömt det i vanten eller har de släpat hem en döende som krupit in och dött i vanten.
 
Sedan hjälpte jag Celina som skulle rida en halvtimmes dressyr med Madicken. Hon var inte alls glad över att tvingas gå öppna och sluta och gjorde allt för att slippa i traven. Riktigt sur var hon tydligen så när jag kom inom sparkavstånd passade hon på att visa mig vad hon tyckte om allt det här. Kul med ett stort blåmärke mitt på låret.
 
Var på hööks idag och köpte tillslut en ny rosa reflexgrimma, den gamla blev ju för liten och Nangijala behöver ju synas på lösturerna i skogen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0