En lugn söndag

Började dagen med Chip som skulle hoppa med ryttare för första gången idag. Han har löshoppats två gånger den senaste månaden men tyckte det var allt bra konstigt att göra det med en ryttare på ryggen. Han var dessutom en rätt ofokuserad eftersom den var en annan häst i ridhuset samt att en solstrimma som syntes i ett hörn verkade vilja äta honom. Traven var svår och han valde att mer eller mindre kliva över hindret. Vi försökte ett par-tre gånger i galopp vilket gick mycket bättre. Avslutade med att skritta en vända i skogen.
 
Moa hade blivit tilfrågad om att rida Aztor idag så därför fick jag byta mockdag med henne och ta Lukas. Hon börjar ju bli lång och vill ha en häst efter Lukas så därför pratade med med Anette i veckan eftersom de inte har någon till Aztor. Om Moa kunde ha honom vore det perfekt då hon kan ta sig dit själv och inte blir beroende av skjuts som till oss. Därför ringde jag Maja som hängde med mig, Nangijala, Celina och Madicken ut i skogen. Hårt och buckligt, men Lukas skötte sig jättebra idag. Dock roade han sig med att nypa Maja när han kom åt.
 
Nangijala fick bli ledd i skogen vilket var ett tag sedan. Hon ville hemskt gärna springa lös och skulle nypa mig imellanåt för att få igång mig. Lite stegringar kom då också som protest mot att det inte fungerade. Annars skötte hon sig jättebra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0