Fem hästar och ett stall att mocka

Lady och Nangijala
Skogstur. Nangijala for runt som en galning och Lady surade mot henne och var hjärtligt trött på alla gånger hon kommer springande tätt förbi i full fart. Genomsvettig tvååring fick stå och torka i boxen en halvtimme. Provade det nya hackamoret på Lady vilket gav en konstig känsla. Hon kastade med huvudet när jag fick ta i lite för att stoppa henne, kanske inte hennes grej.
 
Madicken
Undersökte den "mystiska" hälftan som kommit och gått fredag-lördag i några få steg. Longerade, klämde överallt på kroppen (hon surade lika mycket överallt) och hoppade tillslut upp och red i grimma med två grimskaft. Grimma fungerade väldigt bra och hon jobbade på bra och gick på tygel, något Lady aaaaldrig skulle gjort. Tror bara Maddan är lite hovöm.
 
Lukas
Fick ont om tid så satte på vagnen och körde halvvägs hem så att han fick en lång galopp i uppförsbackar i snön vilket jag hoppas sög musten ur honom.
 
Freddie
Fick Freddie på ridlektionen idag! Har inte ridit honom på säkert 10år så jag blev glad. Dock är han verkligen en gammal ridskolehäst som ska undvika att jobba så långt det går. Jag är iallafall helt slut i både ben och kropp och med ömma fingrar. Halvhalterna gick inte igenom. I slutet gick det lite bättre, men det var ändå en rolig lektion!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0