Examen

Enda lediga dagen (och som det funnits tid till hästarna) var i tisdags, resten av veckan har ägnats åt min och min kompis Linas c-uppsats. Idag var vår sista arbetsdag med den och när vi skickat in den reviderade upplagan till vår examinator var vår högskoletid tillsammans slut. Imorgon har vi examen i kyrkan och jag, och mina klaskamrater, blir officiellt lärare. 3,5 års studier har försvunnit som ingenting och även om jag inte fått ett jobb ännu, så kommer alla lediga dagar i stallet kraftigt minska. Det kommer bli svårt att planera när man kan bli väckt vilken morgon som helst och bli inkallad som vikarie. Men, det löser väl sig på något vis antar jag. 
 
Det enda jag han göra idag var att rida Chip på kvällen. Eftersom det var en ledig tid mellan två lektioner var det fem andra hästar i ridhuset och Chips huvud blev helt överbelastad i slutet haha. Det var för många hästar som sprang omkring som han skulle hålla koll på! Men, förra gången vi red med två andra försvann styrningen rätt rejält men idag funkade den helt okey och galoppen fungerade utmärkt så det går framåt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0