Hoppning!

Ridbanan är nästan torr igen så vi passade på att släpa fram lite hinder och hoppa idag. Mamma och Moa började och fick hoppa en linje med två galoppsprång (Lukas 4) på ena långsidan och sedan som i en åtta med ett hinder på medellinjen. Gick väldigt bra för båda och det är så kul att se mamma hoppa 65 utan att vara ett dugg rädd, hon som tyckte 30-40cm var alldeles lagom för bara något år sedan.
 
Celina red Aztor med Emelie och Elin idag så därför tog jag Madicken. Hon får ju bara ridas rakt så det blev 20min ridning på ridbanan med bommar. Jag hoppade upp med gummiestövlar och endast ett spö och trodde jag skulle få driva en massa, men det märks så stor skillnad. Visst tjurade hon och tyckte det var pest men hon har fått en mycket bättre framåtbjudning. 
 
Nangijala fick sedan ha sin "löshoppning" med den åtrovärda mathinken efter hindret. Det blev nästan lite obehagligt måste jag säga för hon for omkring som en dåre. Både på fyra ben och på två... När jag sedan väl släppte henne for hon iväg som en kanon oavsett höjd på hindret. Kul att hon tycker om det hela, men jag hoppas att hon inte blir ännu värre nästa gång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0