Tömkörning Madicken

Jag och Camilla gjorde ett byte idag. Hon tog ut Lukas på 1h promenad (där han fick småtrava hela rundan) mot att jag tömkörde Maddis. Eftersom Celina ridit ett kort markarbetspass med Dante över bommar slapp jag släpa ut bommar. Jag lade ut bommar så att en låg mitt över  ridbanan så att det gick att trava över dem som en åtta. Några bommar låg på ena kortsidan på en 10m volt.
 
Madicken var verkligen jätteduktig. Det var en gång hon blev arg och skulle sparka men det slutade snabbt. I en skrittpaus övade vi på skänkelvikning längs med staketlångsidan. Jag hade en longerpisk som jag gick och petade lätt på hennes rumpa och när hon tröttnade på petandet och flyttade ut rumpan slutade jag och berömde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0