Agilityträning

I med att det regnat flera timmar och fortfarande droppade lite på kvällen bestämde jag mig för att testa en grej jag funderat på länge: agility. Eller tja, egentligen är jag mest intresserad av att ha hinder som jag pekar ut vilka hon ska hoppa. Hur coolt hade det inte varit om jag sprang runt en bana med trollet lös och hon hoppar när jag pekat på ett hinder?! Jag är dock ganska skeptiskt till om det går att få henne motiverad till det, men jag ska prova så får vi se! Idag la jag ut två bommar i paddocken och när hon gick över bommen klickade jag och belönade. Hon tyckte jag var lite omständig och gick gärna förbi bommen istället för över. Men i med att jag hade henne lös förlorade jag ju en del av kontrollen och blev beroende av att hon verkligen gick dit jag pekade och var fokuserad på mig. Det blev dock en bra första träningspass, vi får väl se hur det här utvecklas.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0