Borttappade flughuvor

Kom igår till stallet och upptäcker Lady som står vid grinden - utan flughuva. Jaha, flughuvejakt alltså tänker jag och går in i hagen. Jag behöver inte gå långt förrän jag ser en flughuva ligga i gräset. Yes! Det gick snabbt tänker jag och går dit - och inser med en suck att det är Nangijalas flughuva som ligger i gräset. Nangijala själv går inte att se någonstans. Jaha, på med Nangijalas flughuva på Lady så länge och fortsätta färden genom hagen. Längst uppe står Madicken och Nangijala och deras huvuden far upp när jag kommer gående. Två mörka huvuden. "Men Maddan, var har du gjort av DIN flughuva då?" utbrister jag ganska irriterat. Tre hästar, tre försvunna flughuvor. En bit ifrån hittar jag flughuvan, fast det var Ladys som låg där. Maddan som blir rödögd direkt av flugor fick helt enkelt ha på sig Ladys så länge. Lyckades inte hitta Maddans flughuva trots en genomsökning så det får Celina roa sig med. Idag hade hon dessutom slarvat bort ännu en flughuva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0