Kvällen

Nangijala fick gå runt med båda skaklarna några minuter och sedan tränsade jag på och tog en kort tömkörningsrunda. Den blev väldigt kort för damen var inte på humör och det kändes meningslöst att bråka bara för att hon var pigg. Väl hemma tog jag väck grejorna och släppte henne på ridbanan, fyllde fickorna med hästgodis och lade ut en bom på marken. Det var roligt att se att poletten hade trillat ner för hon gick gärna över bommen imed att hon alltid fick en godisbit efteråt. Vi sprang runt lite också och lekte följa john vilket aldrig riktigt fungerat innan.
 
Näst på tur var lerhögen Madicken som var i stort behov av en rengöring. Jag satte på henne longeringsgrejorna men valde att skritta fram för hand en bra stund först. Då provade jag även att ta med en skakel för att se vad madamen skulle hitta på. Men det var bara att hänga på och så gå runt i alla möjliga cirklar. Helt cool var hon otroligt nog. Om bara Nangijala vore hälften så duktig haha. Nej, men nu går tanken i riktningen att köra in henne och se om det går... när jag longerade henne i alla gångarter var hon så pigg och glad att det inte gick att se att hon faktiskt är skadad i ryggen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0