På rätt väg

Efter provridningen tvingade jag Celina att hjälpa mig med skakelträningen. Värmde upp med en skakel och upptäckte att Nangijala minskäl gick dit jag pekade idag också! Jag tror minsann ponnyn i hemlighet måste gilla träningen, de senaste veckorna gnäggar hon högt och kommer så fort jag ropar på henne i hagen. Men iallafall så fick Celina hjälpa mig så att Nangijala fick gå med två skaklar. Jag vet inte riktigt vad som har hänt på två dagar men hon har blivit så cool och duktig. Accepterar båda skaklarna och brydde sig inte ens när jag tvingade henne svänga såpass snävt att hon fick korsa benen när skaklarna tog emot i svängen. Hittills har hon ökat takten rejält och/eller försökt sticka iväg. Nu ska hon få vila imorgon och sedan fortsätter vi träna. Att sätta henne framför en vagn kommer vara gjort innan juli är slut. Målat är till mitten av juli, men man vet ju aldrig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0