Ett fall ner i ett dike

Mamma sjuk - igen - så jag red med Celina idag. Vi red Knorren och eftersom Lady vilat pga av snön som kom sprudlade hon av energi. Dessutom var det flera månader sedan vi kunde rida där. Vi turades om att ridas först och efter sista galoppen saktade vi av till skritt. Problemet var att Lady vägrade stanna ordentligt och fastän Maddan hotade upprepade gånger ignorade Lady både mig och henne. Så att Maddis tillslut sparkade var fullt förståerligt och plötsligt sitter jag på en häst som står som ett fån medan hon tar emot två sparkar fastän jag försöker svänga. Sedan inser hon att hon nog borde flytta sig så hon hoppar till höger där det tyvärr var ett dike. Hon faller omkull och jag kastas iväg och landar otroligt nog på en slät bit mark. Blodet rann från bogen från det ena av de två skrapsår hon fick av sparkarna men hon traskade lika lyckligt hemåt ändå.Ohalt just då medan jag kände av smällen jag fått i huvud, nacke och rygg.
 
Väl hemma tvättades såret rent och Nangijala roade sig med att knyta upp Ladys grimskaft två gånger medan jag lämnade grejor (hon stod vid staketet). Lady brukar vara omöjlig att tvätta sår på men hon stod så snällt idag så. Täcket gick inte att sätta på och några timmar senare var hon ganska stel och öm. Själv får jag alltmer ont i huvudet och känner att jag ska vara glad om jag kan röra mig imorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0