Spökrundan

 
En galet fullpackad helg för min del. Celina borta på ULK-kurs hela helgen, mamma vaknade jättesjuk så plötsligt hade jag alla hästar, ett stall att mocka och så Chip idag, jisses. Chip red jag i skogen tillsammans med Carro och sedan mötte jag Maja i nogelid. Det var så härligt väder att vi stack på "långtur". Spökrundan är vanligtvis en av de rundor vi rider mest, men nu har vi inte varit där på flera månader pga underlaget. Madicken och Lukas var pigga och glada, jag tror faktiskt Maddan mår bättre med framskor än utan. Lukas var snäll tills vi var 10min hemifrån och ska trava. Innan jag vet ordet av så ligger Maja på marken för att han tydligen bockade?! Han som bara bockat en handfull gånger på snart 6 år liksom.
 
Tyvärr fick Lady och Nangijala stå över idag i med att jag var tvungen att mocka. Maja var gullig och hjälpte mig så det gick kvickt. Hon ville även prova att buga Nangijala så vi tog in henne. Trollet tyckte dock inte Maja gjorde saker rätt så det gick sisådär med bugandet haha.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0