Trollet har vuxit

Är väl sisådär 1,5 månad sedan jag mätte Nangijala sist? Har de senaste 3 veckorna tyckt att damen blivit mycket större, fast jag trodde att hon blivit grövre eftersom jag såg att magen vuxit en aning. Idag plockade jag tillslut fram måttstocken och hade hon inte minsann vuxit 2cm i manken! Nu är hon 138cm, alltså 1cm mindre än vad Amy var, inte klokt alltså, hon känns för liten att rida på haha :)
 
Tog en mysig promenad idag. Har se senaste veckorna tränat på att Nangijala ska komma till mig när jag visslar och då får hon en godisbit. Ibörjan kom hon bara om hon var i närheten och inte tuggade på någonting. Idag "tappade jag bort" henne = hon hittade något halvvissen grästuva som hon började knapra på och glömde bort mig. 100m bort, utom synhåll ropar jag och visslar. Andra gånger har jag fått gå tillbaka och visa mig för att hon skulle komma efter mig, men idag kom hon springande i galopp direkt! Åh så glad och stolt jag var då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0