En tjurig och en pigg ponny

Lady glodde på mig när jag skulle hämta henne i hagen till lektionen och vände helt sonika om och gick åt motsatt håll. Därför var jag inte förvånad när hon var väldigt tjabbig ibörjan av dressyrlektionen, men det släppte och hon var rätt fin tillsist.
 
Nangijala fick beta lös på gräsmattan när jag lastat ur Lady. Hade tänkt skakelträna idag men det övergav jag snabbt när jag såg henne bocka omkring på gräsmattan så fort jag kom gående eller hon hörde något djur. Det gör hon aldrig annars så hon var en tickande energibomb.Vi tog istället en kort promenad så att hon fick springa av sig lite av energin.
 
Ringde även till vet idag. När jag förklarade att hon var sämre trots medicin blev det tyst i luren och det enda som hördes var någa "hm" emellanåt och tillslut ett "jag tänker så det knakar". Tillslut bestämde vi iallafall att vi skulle försöka få equiterapeuten att komma tidigare (blev imorgon eftermiddag) och höra vad hon hade att säga och sedan boka in ett besök hos Björn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0