Större trollunge

Igår stod jag och funderade på om Nangijalas sele verkligen satt så högt upp, det kändes som om den borde spännas ner ett hål. Har hon växt funderade jag. Nej kom jag fram till, det är nog bara det att hon breddat sig så mycket. Men idag tog jag ändå måttstocken för att kolla och jo faktiskt hade hon vuxit 1cm fram och 0,5cm där bak! Så nu är damen 139cm och har vuxit ca 3cm på 3 månader.Undrar när hon kommer bli liten d-ponny? Eftersom växandet avtar efter det första året så har jag gissat att hon borde vara 140 i slutet av året och sedan växa ca 2cm/år tills hon är fyra, då Madicken var 144 som fyraåring. Men nu har ju inte halva året gått så kanske att hon är 141 i slutet av året?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0