Raggig ponny

Min raggboll har roat sig med att låta huvudet växa igen. De fina strasspannbanden i stl cob jag köpte i april passar nätt och jämnt, men ser mest ut som om de ska strypa pannan på henne. Suck. Luggen ser ut att ha blivit kortare men det beror nog påa tt huvudet blivit längre. Manen är fin, men någon av de andra kliar henne och snor in den jämt så jag funderar på att göra sådana där mirakelflätor.
 
Igår var vi tidiga till Nogelid så jag bad Celina hjälpa mig att hänga på Nangijala. Vi gjorde det ju lite innan min olycka men det är ju 1,5 månad sedan nu. I med att jag ändå tänkte vänta med inridningen lite var det ingen brådska heller. Var inget konstigt nu heller tyckte Nangijala och hon fick gå runt lite med mig hängandes på ryggen. Även om jag inte planerar börja rida henne om 1,5 månad så skulle jag fortfarande vilja sitta in henne innan året är slut, men vi får väl se. Tänk att det är 1,5 månad tills hon officiellt blir 3 år! Nangijala, 3 år liksom???
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0