Klubbhopptävling

Maja & Lukas - förenklad:
Bad till gudarna om att Lukas skulle uppföra sig idag (haha) eftersom Maja trillade av Lizzy på tävlingen i tisdags och sedan i skogen igår. Man vet ju aldrig vilket humör Lukas är på och vi minns ju hur Lukas kunde pendla mellan att hoppa allt i dunderfart till att fjanta och låtsas vara rädd för hinder när Celina började tävla. Men idag skötte han sig och var ovanligt seg men hoppade felfritt. Blev en långsam tid men Maja var nöjd och det var trots allt deras andra tävling tillsammans.
 
Jag & Lady - LD:
Hon såg glad ut hela eftermiddagen och gick med spetsade öron, kändes jättebra på framridningen och jag tänkte att det här nog skulle gå bra. Var själv väldigt nervös och undrade varför jag nu ville tävla igen så jag satt och sjöng en sång när jag red för att tänka på annat. In på banan, få startsignal och över de två första hindrena. Det här går ju bra, tänkte jag när jag svängde upp mot tredje. Men i svängen upp mot trean känner jag hur Ladys fokus försvinner all världens väg. Lady har aldrig reagerat för banpersonal i och kring hinder under de år vi haft henne, men idag fick hon syn på Celina som stod mitt i hindret som stod bredvid trean. Det kändes ungefär som att ögonen höll på att poppa ur skallen vid anblicken av Celina så när hindret då uppenbarade sig stannade hon överraskat. Vi andra anridningen glodde hon lite åt Celinas håll men hoppade när jag tryckte på och resten av rundan gick bra. Haha, känslan när Lady upptäckte Celina alltså... jag skrattade åt det ett bra tag efteråt. Vi funderade på saken och kom fram till att Celina nog bara stått nere i hörnet/kortsidan innan. Får väl ställa Celina någon annanstans nästa gång haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0