Lördag

Celina var iväg i Malmö hela dagen så jag fick äran att motionera Dante. Mamma red på förmiddagen och Maja red ett dressyrpass med Lukas efter det, så jag bestämde mig för att försöka ta med Nangijala som löshäst. Har testat att gå löspromenader med trollungen i veckan och det fungerar igen, gräset är inte lika lockande längre. Stackars Dante var väldigt förvirrad, en häst går lös bakom han som sedan kommer farande i full galopp förbi. Han visste inte om han skulle stanna eller gå. Vi tog en galopp uppför rådjursbackarna och Nangijala for iväg i en hejdundrande fart - och stannade aldrig haha. Hon galopperade hela vägen hem och lilla Dante var rätt orolig över detta och ville gärna efter haha.
 
I fredags red jag, Celina och Maja ut tillsammans på kvällen. Vi stack så sent att jag och Celina fick ha pannlampor på oss och tända efter halva rundan men eftersom Maja glömt sin hemma fick hon vara utan. När vi närmade oss rådjursbacken var Lukas så taggat att han stutsade på stället, övergick till att stegra och sedan snurra runt i buskarna nere i ett dike. Mitt i snurrande säger Maja plötsligt "jag ser inget!". Jag försöker rikta mitt lyse mot dem och då säger hon plötsligt förvånat "oj, jag blundade visst!". Haha! septembers bästa kommentar alltså!
 
Nangijala för 9 månader sen. Jösses vad hon växt till sig, här var hon bara bebis ju!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0