Uäk!

Upp till Nogelid halv 8 imorse för att rengöra Maddans sår. Inga plasthandskar hade vi så jag fick göra det utan. Skrubbade rent med såpa och vatten och skulle sedan stoppa fingret i sårfickan. Kände hur tandköttet typ vitnade i munnen och jag fick en smak av metall på tungan. Fick försöka ignorera känslan men det är baske min inte lätt när man försöker stoppa in ett finder i en hästs bakben! Fick till råga på allt bara in en fingertopp när jag försökte ibörjan, tror det var levrat blod och var ivägen, huh! Tryckte till tillslut och då fick jag in hela fingret. Det slaskande ljudet fick Camilla att må lite illa och jag fick stoppa in fingret flera gånger för att få ut all vätska, blodigt och härligt finger fick man av det. Uäk! Bandagerade om och sedan fick Camilla ge henne sprutan med pencillinet. Maddis mår mycket bättre idag och senare under dagen bajsade hon äntligen lite.
 
På kvällen skulle vi göra om rengöringsprocessen, denna gång med Maja, Calle, Ludde och Oscar som åskådare. Madicken är fruktansvärt snäll som bara rister lite på benet ibland och tack och lov var det inget äckligt i såret nu. Hade plasthandske och den kom ut ren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0