3 motionsturer

Lukas
Tömkörd i 45min och bestämde mig för första gången för att lägga upp 4 stuts i rad på ena långsidan. Började galoppera över dem som galoppbommar innan jag lade upp två till hinder. Jag var helt säker på att Lukas skulle försöka smita förbi så jag var superkoncentrerad på honom ch inte på vägen jag tog. Det är när jag börjar snubbla över bommarna som jag inser att jag måste hoppa över stutsen och det blev nog en rolig syn det haha. 
 
Nangijala
Skrittade en vända med backar i skogen, travade lite och red sedan in på ridbanan när jag  kom hem för att trava en stund. Var ett tag sedn nu men kändes att tömkörningen har gett resultat för det var lättare att styra. Så himla roligt att rida henne igen!
 
Lady
Red dressyr och övade halter och galopp. Fast när vi började med galoppen så var det antingen full fart eller tvärtnit och spark med bakbenet under magen och ryckande med huvud, så jag hoppar av och tar väk sadel. Då blev det bättre och jag red vidare. Var förvånad att det nte kändes stutsigare och halare än det gjorde, så längesen som jag red barbacka sist. Lady var nog irriterad på lite myggbett och ganska kissenödig för hon stannat  backen för att kissa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0