Laxacupen

I lördags var det Laxacupen i Mörrum och vi åkte dit med både Lukas och Dante. Lukas var bara seg och konstig, ingen framåtbjudning och Maja bankade sig blå i sina försök att få igång honom. Efter den andra utvägran kom han ut och ställde sig att kissa. Länge....
 
Celina hade en rolig dag med Dante. Började så bra med att hon hade ont i magen när vi åkte dit men det släppte lagom tills hon skulle börja fixa Dante. Då kom första bekymret med för korta armar på kavajen, de hade tydligen vuxit i sommar! Bekymmer nummer tre uppenbarade sig med felaktiga broddhål som var alldeles för små för både gängtapp, isbrodd och gräsbrodd. Då hade Celina redan hunnit säga att det här inte var en bra dag. Så, in på framridning och tävlingsbana på gräs utan broddar, tur i oturen var underlaget torrt och fint och de levererade en felfri ritt i LD+5. Till LC:n var allt händelselöst fram till sista frammhoppningshoppet över oxern. Jag ser Celina galoppera längs med sidan, försvinna bakom en björk med massa hängande grenar och lagom tills jag ser dem komma fram på andra sidan ser jag hur båda gör ett dyk ner i marken och slår en halv kullerbytta. Sedan ligger Dante kvar och bara tittar. Jag rusar dit, Dante reser sig upp och vi går en bit för att se om han är halt vilket han tack och lov inte är. Då ser jag mamma komma gående och jag fattar ju att hon sett allt och är jätteorolig om Celina och Dante är okey. Framme hos hos frågar hon om Celina vill ha vatten. Vatten????! Inte det svar jag förväntade mig alls och jag frågar om hon sett vad som har hänt. Då tittar hon på Celina som står bredvid och verkar se att båda är smutsiga så hon undrar om hon har trillat av? Nja... det var lite mer än så haha
 
Dagen slutade bra iallafall. Det blev en kanonrunda som slutade i en tredjeplats där de var 20 hundradelar från tvåan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0