Samma skada som förra året?

Nangijalas svullnad har gått ner mycket så att det enda som fortfarande är svullet, är området där det lilla såret sitter. Damen har nog tröttnat på att jag ska klämma och känna hela tiden så hon viftar glatt med båda bakbenen när jag ska röra vid dem. Igår slog det mig att denna skada är nästan identisk med förra årets både på plats och svullnad! Man kan fortfarande ana en svag bula på vänsterbakdel som  nästan har försvunnit. Det var en skada i mjukdelarna sa veterinären. Och är den nya det med så är det ingen mening att vänta på att svulllnaden ska lägga sig för då får jag vänta i många månader.... så jag sätter igång henne igen lite sakta.
 
Sen upptäckte jag något som både kände och såg ut som en rätt stort överben på utsidan av höger framben, precis under knäet. Helt otroligt, vad har hon gjort därr nu? Jag borstade henne i... tisdags? och då såg jag inget. Jag som skrapat bort flugägg de senaste månaderna borde ju märkt om ett överben började växa fram..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0