Skogstur med Maja

I söndags... eller nej vänta, det måste varit igår? I söndags kollade jag ju på hoppning på tv och sedan red jag hem Skalman från betet. Så, okey, igår red jag och Maja en tur i skogen på våra hästar. Vi tog lommaklint även om jag bara red en halvtimme innan jag hoppade av och gick sista biten. Galoppen gick väldigt bra, inga bokningar och hon orkar mer nu än när jag red där sist. Sen kom dock busbacken efter Lommaklint där vi släpper hästarna en bit. Lukas taggade ju och visste att snart får han sträcka ut medan jag kände att ja, hon kommer bocka men det går nog bra! (någorlunda ialalfall). När Nangijala bli uppspelt börjar hon ju bocka och till skillnad från i våras orkar hon bocka så det är inte lika lätt att sitta kvar. Jag tror vi hann ta tre galoppsprång innan rodeohästen brakade loss och sedan försvann huvudet ner mot backen. Det är inga småhopp hon gör längre så först och främst får man fokusera på att sitta kvar och sedan ta upp huvudet, men det kommer fixa sig med tiden tror jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0