Årsresumé

Vad är ditt bästa hästminne 2014?
Svar: När jag började "rida" Nangijala i januari.

Ditt sämsta minne?
Svar: Att Madicken fick avlivas.

Hur har du utvecklats som ryttare under 2014?
Svar: Blivit säkrare i sadeln igen när ponnyn fjantar runt. Ridit för lite på Lady när jag började jobba heltid och hade bara snälla Chip så jag fick någon mesighet plötsligt. 

Hur har dina hästar utvecklats?
Svar: Nangijala har vuxit i kroppen och blivit så stor att det går att rida på henne. Har klarat av det bra och inte haft några egentliga trotsigheter för sig. Mot mig iallafall.

Har någon häst varit sjuk eller skadad 2014?
Svar: Madicken bara.

Vilken tävling har varit den bästa?
Svar: Definitivt inte den lokala dressyr med lady i höst haha!

Har du förändrat något under 2014 i ditt träningsupplägg?
Svar: Tränat dressyr under sommarlovet!

Har du förändrats mentalt något under året?
Svar: Varit osäker i vissa situationer efter sparken förra året. Börjar glömma det och inte gå och fundera på alla situationer jag riskerar bli sparkad eller skada mig..

Vad var ditt dyraste inköp?
Svar: PS-tränset, men väl värt det!

Vad har du köpt mest av, alltså i kvantitet?
Svar: hästgodis.

Dina tre mest använda produkter 2014?
Svar: Ps-tränset, magic brush och pälsglans.

Någon ny produkt som du börjat använda under året?
Svar: PS-tränset.

Vad är det högsta du tävlat under 2014?
Svar: LC 

Vad kommer du sakna från 2014?
Svar:  Madicken

Vad har du för mål med vardera häst 2015?
Svar: Nangijala: utbilda Nangijala och börja hoppa pay and jumper på ridklubben i höst. Lady: hoppa 90 banor, få ordning på vänstergaloppen och galoppfattningarna.

Vad är ditt mål som ryttare 2015?
Svar: Fortsätta utvecklas.

Hur kommer ditt häst-år se ut 2015?
Svar: Det kommer bli jätteroligt eftersom Nangjala ska ridas mer och utbildas. Nova kommer förhoppningsvis rida Lukas mycket så att jag hjälper henne. Celina lär väl tävla en hel del.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0