Den här underbara hästen alltså

 Första dagen på jullovet dag och jag använde den till att vara 8h i stallet. Kom dit vid halv åtta och cyklade hem vid halv fyra. Var dock väldigt trött när jag kom dit så efter att ha släppt ut hästarna lade jag tre lager med filtar på golvet, tog ett fleecetäcke som huvudkudde och sov sedan en timme på golvet. Vid 10 kom Nova och vi var ute i skogen i 1,5h innan det var dags för lunchhö. Jösses vilken energi ungen har, ville helst trava, galopper eller hoppa hela tiden :) men det gick bra fastän Nova fick ta en dust med Lukas eftersom han var oense om vägvalet. Men hon vann rätt snabbt.
 
Nangijala och jag red Surkrringen själva, allra första ridturen där runt och vi överlevde några skogshuggare med maskiner som högg träd vid stigen. Damen var taggad och viftade ofta på huvudet och travade i rask takt. Idag drog hon hela tiden ner huvudet dessutom, måste kommit underfunt med att jag skulle få svårare att protestera mot glädjefnatten...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0