Halvvild ridtur med Nangijala

Igår red jag och Celina rådjursrundan tillsammans (hur härligt är det inte att ha en egen sadel nu!). Både hästarna var pigga så jag bad att vi skulle försöka skritta/trava till botten om backen och sedan fatta galopp. Kände att risken fanns att Nangijala valde höger längs med ån och inte uppåt. Det gick inte som planerat för min häst fattade galopp och försökte smita före Dante. Så han fattade med galopp och sedan var det typ kört. Full fart uppför de första och jag fick hojta till Celina att hon måste försöka bromsa för jag visste inte om jag kunde stanna + att hon galopperade äckligt nära kanten. Vi överlevde och det var i efterhand väldigt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0