Lukas och Lady på ridskolan igår och Dante idag

Maja har varit sjuk hela veckan så Lukas har endast blivit longerad en gång i torsdags. Så igår plockade jag med honom och Lady och körde till ridskolan. Moa och Alva har länge vart sugna på att rida honom, så de fick rida halva tiden var. Haha, vet inte vem som var tröttast, Lukas eller tjejerna för alla fick jobba hårt. De hoppade också några språng. Jag och Lady red dressyr men när Lukas fick hoppa blev hon väldigt taggad. Så jag tog några språng och de var full fart som gällde, men så har hon inte fått hoppa på en månad nästan. 
 
Idag var det Dante som fick hänga med till ridskolan. Celina däckade ihop sjuk igår vid lunch så han fick vila både fredag och lördag. Mamma hjälpte mig att lasta i stallet men jag åkte själv till ridskolan. Vi har aldrig lastat ur honom själv, men liksom med de andra, så har jag alltid ryckt lätt i svansen och sagt "varsågod" när Celina lastat ur honom. Nu hade han ingen som ledde ut han, men Dante backade snällt ut vid kommandot som om han aldrig gjort annat. Det var några månader sedan jag red honom sist (tror november) och det märktes att Celina jobbat med honom. Sist jag red var det svårt att fatta vänster galopp men idag tog han rätt varje gång. Han var mjuk och verkligen lättriden, jag rörde nästan inte tyglarna utan bara höll i dem och styrde med vikt och skänklar. Sedan var han lite krabbig och ville stundtals gå rätt ordentligt bakom lodplanet, men det släppte i slutet. En sak jag tänkte på och det är hur liten han faktiskt är! Faktiskt inte mycket större än Lady och Nangijala. Han mättes ju för några veckor sedan till 145, men han är ju inte jättegrov så jag känner mig mycket större än på Madicken som skulle vara 146-147.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0