Galoppen börjar sitta!

Varje sommar i... 4år? Visst är det väl fyra år sedan Amy dog och Lady kom? Jaja, i 4 år har jag sagt att jag ska träna dressyr minst en gång per vecka. Har jag någonsin gjort det? Nix, det har kanske blivit en gång i månaden snarare. Men i år har jag minsann gjort det vilket är helt otroligt haha! Varenda dressyrrpass har vi jobbat på formen i galoppfattningar, galopp och avbrott och jag blir lyckligare för varje ridpass för det börjar ge med sig! Idag hoppade jag Lady vilket kändes bra, men det som gjorde mig glad var galoppfattningarna, avbrotten till trav och galoppen vid framridningen.  I höger varv behållar hon formen i fattningen och det är det galoppen hon är mest stabil i förutom vid avbrotten då jag har svårt att bromsa upp henne med yttertygeln (min vänsterhand). Vänster galopp börjar komma allt mer och även om hon inte riktigt behåller formen helt och alltid så har det blivit otroligt mycket bättre i allt. Det är också det varvet jag har lättast att samla upp och bryta av till trav.
 
Hoppningen idag då? Hon var piggare idag och piggnade till mer och mer så vi avslutade med att bara försöka att hitta flytet mot ett räcke. 
 
Jag fick även prov att hoppa Dante ett par språng eftersom vi haft han i ett år och jag aldrig fått göra det innan. Det kändes... ponnyaktigt haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0