Min älskling är hela 3 år!

Ungefär vid den här tiden (02.20) för 3 år sedan föddes en liten gråbrun fölunge efter att jag och Celina vakat 12 nätter i stallet. Jag minns hur jag hett önskade att jag skulle få ett svart sto med vita strumpor och vitt i ansiktet men var övertygad om att jag skulle få en "vanlig" tråkig brun hingst utan tecken. Jag hade bara ett säkert hingstnamn och det var Ninja, fast då räknade jag ju med att den var svart haha. Om det blev ett svart sto skulle hon få heta Nangijala (trots Celinas tjat om Nova) och om det var ett brunt Miramis. Om jag hade vetat hur Nangijala skulle bli hade jag bestämt att hon fick heta Vildvittra istället, men det får jag väl spara till hennes kommande föl ;)
 
Jag minns hur jag jämt satt och tittade på Nangijala som liten och hade svårt att tro att hon verkligen var min. "Om 3år ska jag rida in henne, det är ju jäääättelänge till. Tänk, då ska jag ju fylla 24 år!!". Men de där 3åren försvann i en blinkning och jag ångrade aldrig att jag inte skaffade en häst som gick att rida istället.
 
Så finaste, sötaste trollunge. Grattis på treårsdagen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0