Första fotningen av en hopplektion på evigheter

Innan fotade jag jämt när det var hopplektioner eller hopptävlingar. Nu... fotar jag typ aldrig. Möjligtvis Celina och Maja men utöver det - nada. Hinner aldrig gå på andras hoppträningar och det är synd för jag saknar det, både att sitta och skvallra på läktaren och att fota. Men fota tar tid och när jag hade tid fotade jag i RAW-format och det tog ju tid att fixa och minska bilder. Dessutom hade jag mina gamla älskade kamera som jag kunde utan och innan och mitt fina objektiv där autofokusen fungerade. På den nya kameran slutade den ju fungera efter lite mer än ett halvår skumt nog. Men i torsdags tog jag med kameran och det ickefungerande autofokusobjektivet för att se vad jag kunde få. Helt klart sämre bilder än med den gamla kameran, men hade jag hade RAW-format hade jag kunde fixa till det mer. Men det är väl träning som gäller och förhoppningsvis hinner jag fota lite mer i höst.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0