Uteritter med Maja

Jag har haft Lady sedan i söndags och förutom en dressyr (som gick jättebra) så har vi ridit en 2h tur runt Skyesjön då vi lustigt nog stötte på hennes bästis (sannolikheten för det är inte stor tror jag). När vi galopperar sista backen är Maja först och plötsligt blir Lukas rädd för något och gör en tvärnit med en 180 grader vändning. Maja dimper i backen, tappar andan och Lukas småtravar vidare. Kollar Maja, börjar gå efter Lukas som fortsätter travar, vänder för tänker att jag får hiva upp henne på Lady och gå så efter Lukas. Lady dör lite av förskräckelse när hon får syn på Maja i vägkanten och vägrar gå. Tycker mig höra Lukas grymtgnäggningar när jag hjälper Maja upp och när vi börjar gå hör vi hur han gnäggar (låter helt övergivit). 100m bort har han tack och lov stannat så jag får snabbt tag i honom.
 
Idag red jag och Maja ihop för första gången med Nangijala och Lukas. Maja hade inte sett mig rida sen typ i mars då jag hoppade upp från staketet och bara skrittade runt lite på ridbanan och stallplanen. Så hon var mycket berömmande när jag hoppar upp från en sten i skogen (var lat och tvingades leda Nangijala en bit pga hög musik i gamla huset) för att Nangijala stod så snällt haha! Vi tog rådjursrundan och galopperade uppför halva. Nangijala tog snabbt galoppskänkel och bockade sina härliga, mjuka språng en bit innan jag fick upp huvudet och bad henne att galoppera. Hon är så vansinnigt rolig att rida! Men nu blir det bara en ridtur till och sedan vila till augusti.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0