Nangijala i veckan

I onsdags fick hon följa med mig och Lady på en tur i skogen. Det mörknade så vi kom hem i nästan mörker. I torsdags hade hon en lerinpackning så jag hann bara rengöra henne lite hastigt innan jag inte hann mer. Idag blev det löspromenad med en pigg ponny. Turligt nog band jag inte upp henne med grimskaftet för det är en sådan dag då hon skulle stått och bara knutit upp sig själv. Nangijala tyckte jag var extremt tråkig så efter en stund (jag tog väck löst hår) började hon gå rastlöst fram och tillbaka för att sedan hissa upp bakbenet närmast mig så högt hon kunde. Sen stod hon där och glodde på mig för längre vågade hon inte gå haha!
 
Mättte henne i onsdags och kunde bara suckande konstatera att hon vuxit 1cm i korset så att det nu skiljer 5cm mellan fram och bak igen. Med en skillnad på 141 fram och 146 bak är det nog lika bra att pausa inridningen tills kroppen vuxit ikapp igen. Lite trist för det går ju väldigt bra med ridningen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0