Smärtsamma ridsår

Aldrig, under de 17 år som jag har ridit, så har jag fått ridsår. De som haft det och klagat har jag mest tänkt att det väl ändå inte kan göra SÅ ont. Men det gör det. Djävulsk ont verkligen. Vet inte hur jag fick dem heller utan kände att jag hade fått det när jag red Chip i skogen. Den 45min turen var precis vad jag klarade av i söndags. I måndags hade jag glömt dem och kom på det när jag ridit en stund på Nangijala. Det kändes väldigt lite och jag red ändå en halvtimme. Nån timme senare skulle jag rida Chip på lektion... gud, det gick bara inte. Jag fick avbryta efter 45min och då red jag ändå lätt hela tiden. Lättridningen gjorde ont, men att skritta kändes mycket värre så det hjälpte ju inte precis att pausa ibland... Måste vara något med Chips sadel eller hans gångarter som gjorde att jag kände det mycket värre när jag red Chip och inte trollungen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0