Anledningen till att skaffa svanskappa

Herregud vad längesedan jag skrev. Men så har det väl itne hänt mycket intressant sedan sist. Nangijala har ju stått 6,5v pga att hon troligtvis blivit sparkad strax under hasen. Det blev ett fint överben med en svullnad som tog tid på sig att lägga sig. Förra veckan kunde jag äntligen börja rida henne och hon har både växt till 143 och grovnat under dessa veckor!
 
Idag red jag ut i skogen med Ladys sadel. Har varierat och tagit Dantes sadel ibland som numera ligger väldigt bra på Nangijala, nästan bättre än Ladys tycker jag. Idag travade jag och Nangijala längs emd hindersträckan i skogen men för ovanlighetens skull vände jag och skulle trava tillbaka istället för att rida rundan runt. Det började i en pigg glad häst som travade på i rask takt och det slutade med att jag for ner med en duns i backen. Därimellan hade hon hunnit ta ett hopp över ett av de minsta hindrena (att hon faktiskt hoppade och inte sprang bredvid förvånar mig än) och det var så roligt att hon drog ner huvudet för att bocka lite... och då var det kört för sadeln gled fram över halsen rejält. Tack och lov stutsade hon bara några meter tillbaka innan hon stannade och såg lite olyckligt undrande ut med sadeln halvvägs över halsen, Även om jag var utrustad med säkerhetsväst så trillade jag ju såklart och slog i där den slutade, strax ovanför vänster höft. Gjorde ont några minuter och känns nu mest obehagligt så blir väl lite stel imorgon. Sadlade om, hoppade upp och red tillbaka. Försökte galoppera på ridbanan men antingen inbillade jag mig eller så kasade sadeln fram när jag red där.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0