Fina Nangijala!

Red dressyr med fina fröken idag (kan knappt kalla henne Trollet/Trollungen längre, det passar inte riktigt längre) och hon var så fin! Vill jag bromsa eller göra halt behövs bara en liten lätt halvhalt och att jag spänner till för att hon ska göra det jag ber om. Har även börjar med skänkelvikning i skritt och med ytterst lite skänkel tvärar hon  i en riktigt skänkelvikning. Formen kommer mer och mer även om högervarvet är svagare än vänster. I högervarvet blir galoppen fortfarande på en äggformad oval sak medan hon numera är ute i hörnorna i vänstervarvet. I högervarvet går hon dessutom gärna utåtställt och genar i någon slags sluta genom hörnen om jag inte passar henne, men även det har börjat lossna.
 
Ju mer jag rider min prinsessa, desto mer älskar jag att sitta på hennes rygg. Det är helt otroligt men det verkar som om jag fick allt som jag önskade mig i henne för hon passar mig som handen i handsken. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0