Slutet med ridlektionerna

Efter jul bestämde jag mig för att jag ville prova att gå Mariaträningarna med Lady. I med att vi kommit upp i 85-90 höjder igen kändes det som att det skulle funka rätt okey att gå i samma grupp som Celina. Problemet var att Lady snabbt tröttnade på att hoppa en gång i veckan. Jag trodde det skulle göra henne lugnare och mer lättbromsad, men i stället började hon vägra hoppa allt mer och det spred sig till alla lektioner. Innan hon blev halt för en månad sedan kunde hon vägra lite närsom kändes det som och jag trillade av ett par gånger i hennes nitar. 
 
Igår var det hoppning igen för första gången på en månad och i framhoppningen tyckte hon det var jättekul och ville bara springa. Sen blev hon lite trött och hindrena höjdes till 70cm och då ville hon inte mer. Det blev flera stopp i den rundan och sista hindret lade hon in backen på halvvägs fram. Andra rundan började med ett stopp och sedan gav någon mig ett spö vilket visserligen fick henne att hoppa, men av mer tvång än glädje. Hon bara rusade på utan hejd och tog dem på fart istället.
 
Så eftersom det är kö till Mariaträningarna sa jag upp min plats och planen är att Nangijala nu får hänga med i stället bäst hon kan. Lady har aldrig varit någon tränings och tävlingsponny och jag ska inte tvinga henne att vara med resten av terminen om hon inte behöver. Vill jag så kan hon hänga med innan sommarlovet. 
 
Jag minns hur jag i höstas tyckte det avr så sorgligt att tänka att jag inte skulle ha Lady till hösten igen för jag älskar verkligen att rida henne. Men efter att ha haft med N två gånger medan Lady varit halt så känns det vara roligt så det blir nog bra i slutändan. Lady kommer säkert tycka det är skönt och bli gladare när hon ser mig för sen senaste månaden bara blänger hon på mig och försöker gå när jag ska fånga i hagen. Just fångandet i hagen har ändrats i vår också. Jag har fått jaga henne en hel del.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0