Helt snurrig vilken dag det är

Det är otroligt förvirrande att rida på torsdagar. Har ju ridit i flera år på måndagar nu ju (så måndagarna känns ju helskumma de med). I torsdags var det dressyr och Lady var nog lite mör efter tisdagens hoppträning fortfarande för hon var lite seg. Lite tjabbig i början med men sedan jag började använda ps-tränset och novbettet vet jag att tjabbigheten lossnar efter en stund. Hade det varit varnligt bett/träns hade hon varit så hela lektionen. I slutet var hon som en dröm att rida i traven, helt underbar!
 
Red utan stigbyglar större delen av lektionen. Har ju alltid suttit en aning snett till höger men strax innan sommaren hade jag börjat sitta snett åt vänster istället. I skritt, trav och vänster galopp sitter jag bra, men i höger galopp sitter jag så att jag själv får kramp/mjölksyra i höger ben och höft. På något vis hamnar jag över på vänster sidan och sitter som om jag höll på att glida av vilket betyder att jag trycker ner höger sittben samtidigt som jag viker mig i högersidan. Hemskt och jättesvårt att fixa till. Ibland hittar jag rätt för att i nästa sekund tappa det igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0