Hoppträning

Denna terminen blir det hoppning för Maria varannan tisdag! I höstas var jag lite småsugen, men kände att det låg dåligt till då det var dage efter min vanliga lektion samt att jag hoppade lägre än Celina. Men framemot jul började jag hoppa banor i samma höjd soom "förr", dvs 85-90cm. Då kändes det som att jag skulle kunna gå med i Celinas grupp, hur som helst är väl det nästan sista året jag kommer kunna hoppa så högt med Lady. Damen fyller ju 18 i år och kommer väl knappast känna sig smidig nog att hoppa så högt, så himla länge till. Dessutom måste jag ju rida Nangijala på min ridlektion om ett år. Usch, hemska tanke! Älskar att rida Lady i både hoppning och dressyr och det känns i hjärtat när jag tänker på att vår lektionstid snart är slut... tänk att jag ridit henne i 4år på lektion. Vart tog den tiden vägen?!
 
Igår var hon hursomhelst jättefin! De var tre olika gymnastikhoppningskombinationer och jag kan säga att jag var ganska skeptiskt till räcket som låg på minst 80 som vi skulle komma in i trav på (och som jag skulle rida in i snigelfart mot)... men det gick utan problem! Andra kombinationen låg mitt fokus att komma in i samlad galopp för det låg bommar både innan, mellan och efter de två hindrena. Tror det var därför att jag glömde titta på hinderhöjden när jag hoppade sista gången. Det var först efter hoppet som jag insåg att det låg på närmare 1m. Celina sa efteråt att hon trodde att jag typ höll på att dö av skräck och vill banga ur haha!
Jag travade av en stund innan de andra, den sista tog musten ur henne och i med att det höjdes till de andra skulle vi bara få stopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0