2 avtrillningar inom loppet av sisådär 10m

I helgen skulle jag och Nova rida ut barbacka på Nangijala och Lukas. N var jättetaggad och både taktade, kastade med huvudet och lättade där fram ett flertal gånger. Men så kom vi till Backen Upp och innan jag hinner reagera gör hon sitt kråkhopp som är en blandning av bock, stegring och capriole. Tänk dig att hästen drar ner huvudet  i ett bocksprång samtidigt som framdelen lättar och det bakbenen hoppar uppåt. Jag flög iallafall av men lyckades hålla kvar i tygeln. Lukas for glatt iväg i galopp med Nova på sned, tjutandes åt honom att stanna. I någon sekund försvann de bakom en buske och på andra sidan kommer Lukas ut utan ryttare. Dock tar det bara en sekund eller två innan något rosa kommer springande efter honom i full fart samtidigt som den hojtar "stanna Lukas!". Som jag och Nova skrattade när Lukas var infångad.
 
Igår lyckades jag dessutom flyga av igen (tredje gången totalt) eftersom hon gjorde sina knasiga grodhopp igen. Jag bara stutsade upp och av och landade prydligt på marken stående. Så skönt att sadelprovare kommer idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0