Här står det still

Nangijala har vilat i två veckor nu och jag ahr fortfarande inte fått tag i sadelprovaren. Jag längtar efter att sätta igång henne igen, men inser ju att det är lika bra att hon får ta sin 4-5veckors vila nu när hon redan gjort halva, än att sätta igång och sedan ställa av igen. Ville ju ha vilan under värmen i juli, men nåja. Jag tänker iallafall tömköra, löshoppa och gå promenader under vilan så hon håller sig lite i form.
 
Det går bra för Lukas och Nova nu. Han har slutat dra in i hörnorna, Nova kan sadla och tränsa helt själv och tycker bara det är kul de gånger han sticker i skogen. På dagridlägret ska han följa med henne och jag tror han kommer sköta sig bra. Egentligen var planen att vi skulle ta Lukas och Nangijala på pay and jump sista helgen i juni, men av förklarliga skäl får Nangijala avstå. Men det blir lika bra för då kan jag hjälpa Nova istället. Igår pratade vi tävlingar med mamman och hon sa att om det gick bra såg hon gärna att de två åkte ut och tävlade på riktigt. Vad kul det hade varit! (om han sköter sig förstås).
 
 
 
Celina och Dante tävlade i Snappis förra veckan. Första tävlingen på gräs och i LC:n knep de första platsen (även om Celina tyckte rundan kändes som hej och hå). Debuten i LB:n gick väl inget vidare kanske. Hon kunde inte få honom att länga, bara galoppera snabbare så de tog sig igenom på två galoppsprång i kombinationen och höll på att missa hindret efteråt så där blev ett stopp. Hindret därefter fick nästa stopp och efter att ha stannat och glidit in i hindret och lagt sig på knä var Dante inte sugen på att försöka ta sig över så han vägrade.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0