Första hoppen med Nangijala

Igår hoppade jag med Nangijala för första gången! Oturligt nog var det ridning på stora sandbanan och jag kände hur min ponny var som en tickande bomb, redo att explodera. Det hann bli lite miniexplosioner när de andra började trava och jag kände att kontrollen var i stort sett lika med noll. Trodde inte det kunde bli värre men när Geisha och Lisa kom skrittande slog det totalt slint i huvudet på N och det enda hon verkade kunna se var hur en fläckig "ko" närmade sig henne alltmer. Så hon fick panik och for runt och iväg så jag fick hoppa av två gånger innan hon coolade ner sig och kände igen Lisa. Lagom tills koskräcken dämpat sig skulle vi trava över bommar men överraskande nog var bommarna och hindrena inte ett dugg läskiga så det gick bra. Sedan fick jag börja hoppa. 30cm, 50 och sedan 60cm i trav. Visst var väl N lite smått förbryllad över att hon skulle över med mig på men hon hoppade snällt och utan att vara rädd. Sammanlagt under lektionen blev det nog runt 8 språng på en oxer och ett räcke och jag var sååå nöjd med henne. Hon lugnade sig efter halva lektionen och blev kontaktbar igen tack och lov.
 
Målet innan 1 månads sommarvila är att komma iväg på en pay and jump i Mörrum i slutet av juni. Lägsta höjden var 20cm och det bör vi ju klara. Nova och Lukas ska hänga med som stöd och sällskap dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0