Nova och Lukas

Tror inte jag skrivit mycket om de båda så får väl ta en update på hur det ligger till för dem båda nu!
 
Skogen: Jag och Nova har ridit ut tillsammans sedan några veckor. I tisdags provade vi Knorren och det (liksom lommaklint och rådjursbacken) fungerar fint. Minns första dagen vi red ut. Jag lät henne galoppera först uppför rådjursbacken och Lady efter och eftersom dagen var varm gick det inte särskilt fort. Fast det tyckte ju Nova som bara galopperat när jag sprungit efter. Nova är inte jättestadig i sadeln, men orädd och gillar farten så nu ska hon snart få hänga med till Skyesjön.
 
Ridbanan: Lukas bråkar om två hörnor när han har för mycket energi i början av passet, men har börjat lugna sig med det. Hoppningen går stadigt framåt och hon är fruktansvärt bra på att hålla igång honom. Fråna att ha skumpat runt i galoppen med stygbyglarna vid ankeln och tårna pekandes neråt så galopperar hon nu rak i ryggen med hälen nedtrampad. Hon har blivit mycket bättre på att rida dressyrvägarna och vägarna till olika hinder. Det som behöver tränas på är att svänga i tid och inte för hastigt. I hoppningen hoppar de lätt 50-55 banor med enstaka hopp på 60cm. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0