Det händer grejor

I torsdags fick Nangijala följa med på dressyrlektion. Dante hostar och ska vila och Celina var inte vidare pigg på att rida Lady i dressyren (det hade jag inte heller varit för tillfället). Så N och jag åkte dit. Gick in direkt i släpet både dit och hem och uppförde sig över förväntan i ridningen. Var ett år sedan jag red på ridskolan sist och stora sandbanan ger ju mycket övrigt att titta på, inklusive de äckliga lerpölarna som min vattenhatande ponny tyckte var vedervärdiga. Men roligt nog kunde hon fokusera på mig efter uppvärmningen och hon jobbade på helt okey. Men efter 40min blev det soppatorsk i huvudet så då valde jag att skritta av.
 
Igår red jag och mamma i skogen. Nangijala gick först och skötte sig jättebra vilket är härligt att se då hon är mest van att gå sist imed att vi alltid rider med Nova och Lukas.
 
Idag blev det dressyr igen och hon var så härlig. Allt börjar falla på plats ny när konditionen och styrkan kommer mer och mer. Högergaloppen har aldrig varit så fin (inte ens innan skadan) och trots att jag precis börjat introducera framdelsvändning är min ponny helt med på noterna och vänder som hon gjort det här i evigheter. Skänkelvikning i skritt går bra, traven mycket sämre, men vi får traggla vidare med den i sommar.
 
Ett år gammal, foto taget för 4 år sen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0