Humöret börjar dämpa sig

Efter att ha blivit friskförklarad för 8 dagar sen har jag börjat komma igång med ridandet igen. Samma dag som friskförklaringen cyklade jag upp till stallet och lånade Dante. En liten 30min runda i skogen var lika tröttande som ett 1h lång dressyrpass! Sen glömde jag kvar cykeln och gick hem av bara farten dessutom...
 
Nangijala red jag på banan två gånger. Hon började första passet med att vika bak huvudet i kortsidan närmast utgången. Eftersom hon är frisk så daskade jag till henne dagen efter när hon gjorde så och då slutade hon med det, så det var väl bara jobbigt och tråkigt. I lördags löshoppades hon och var riktigt fin, men efteråt var hon svettig och trött. Därför vågade jag rida en skrittur i skogen på söndagen och den var lugn (och utan bocksprång). Igår blev det 15min tömkörning och därför var hon väldigt lagom idag på alla sätt och vis. Ju mer hon får jobba emd kroppen och tänka, desto snällare blir hon att hantera och rida. Idag red och jag nova ut tillsammans och det gick lugnt till.
 
Hon är väldigt söt min ponnyfröken. Det märks att hon är lycklig över att få göra saker igen för det räcker med att jag går in i hagen för att hon ska komma springande och då spelar det inte roll att jag är halvvägs uppför backen och att hon är längst ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0