Ponnyn med humor?

Dressyr på ridbanan igår var planen. Utrustad med ett dressyrspö gick vi in på ridbanan. De senaste dagarna har hon börjat backa när jag ska hoppa upp så jag höll spöet i högerhanden för att kunna peta på henne om hon började backa. Vilket hon också gjorde så jag petade lite lätt på rumpan. Fröken häst pep förolämpat och viftade till lite med bakhoven. För att visa att det inte var okey beteende daskade jag till henne med spöet vilket fick till följd att hon surt kickade med samma ben. Jag daskade till henne igen och nu for hon istället framåt, lätt stirrig. Stannar henne och eftersom hon inte försöker backa så ska jag hoppa upp. Då vänder Nangijala bak huvudet, biter tag i spöet och slänger iväg det med huvudet så att det landade 3m framför oss. Jag kom helt av mig i uppsittningen och stirrade på spöet några sekunder (och på min nöjda ponny) och började sedan skratta. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennah

Haha, vilken ponny!

2016-03-31 @ 15:49:48
URL: http://jennahspics.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0