Snäll sedan 2 månader

Nangijalas snällhet håller i sig. I måndags skulle jag och Nova rida ut, men efter att jag tagit in N i stallet behövde jag fylla på vatten. Nova, som redan hade borstat Lukas, erbjöd sig borsta Nangijala med. Jag var rätt tveksam men sa att okey, ha hjälmen på och ha ögonen på henne när du närmar dig bakbenen. Ponnyn stod och sov genom hela borstningen (!) och Nova frågade glatt om hon fick kratsa hovar också. Ännu mer tvekan från min sida men sen ett okey, bara hon började med vänsterbak. Jättesnäll där med! Nu har hon ju varit så snäll när jag hanterat henne i två månader men jag trodde faktiskt inte att det skulle vara så med andra.
 
I ridningen blir hon mer och mer bärig. Tog ett ryck med skänkelvikningen förra veckan och numera kan vi göra skänkelvikning längs med fyrkantspåret och jobbar med att flytta henne från kvartlinjen ut till spåret. Framdelsvändningarna går riktigt bra och i galoppen går hon mer och mer i form. Hon är fortfarande svår att ställa och böja men det lossnar allt mer, särskilt efter en stunds ridning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0